
Współcześnie prowadzenie różnych działań o charakterze marketingowym jest aspektem prowadzenia praktycznie każdej działalności gospodarczej, bez którego nie można się obyć. Promocja to rzecz niezbędna, dlatego że w dzisiejszych czasach w każdej branży szybko rośnie konkurencja. Firm jest na rynku coraz więcej. Rosną także oczekiwania ze strony większości klientów. Sytuacja ta dotyczy również hipermarketów wszelkich branż. Tutaj także pojawia się wiele nowych podmiotów, które stanowią dla nich konkurencję. Jeśli chodzi o marketing, czynnością, którą właściciele hipermarketów często podejmują jest dystrybucja rozmaitych gadżetów reklamowych.
Przykładem takich gadżetów mogą być kubki reklamowe. Są to przedmioty praktycznego zastosowania w życiu codziennym. Sprawia to, że ludzie chętnie je przyjmują, jako podarunek. Skuteczność w marketingu tych przedmiotów jest zatem bezdyskusyjna i ponadczasowa.
Jeśli chodzi o samą dystrybucję, kubki reklamowe przede wszystkim się rozdaje, bo gadżet reklamowy powinien być za darmo. Rozdawać je można albo na terenie samego hipermarketu, albo też w innych miejscach. Na terenie hipermarketu rozdaje się je osobom, które są wewnątrz, albo też tym, którzy dokonali w jego obrębie zakupów. Zdarza się też, że kubki te, lub inne gadżety, stanowią dodatek do konkretnego produktu.
Natomiast poza obrębem hipermarketu, gadżety, o których mowa, rozdaje się w miejscach ruchliwych, gdzie stale liczyć można na obecność dużej grupy ludzi. Są to centra handlowe, parki, centra miast, główne skrzyżowania, itp.
Kubki i inne gadżety reklamowe przedstawiciele hipermarketów rozdają bądź na imprezach plenerowych, które sponsorują, bądź też przy okazji różnego rodzaju świąt, uroczystości, itp. Okazji takich, jak wiadomo, nie brakuje, a wytrawni reklamodawcy skrzętnie z nich korzystają.
Kubki reklamowe, co ważne, są „wyposażone” w najróżniejsze nadruki. Ich celem jest podniesienie atrakcyjności danego gadżetu, co jest niezwykle istotne w marketingu, a także promocja firmy. Dlatego też logo i nazwa firmy muszą się na kubku znaleźć, jako element nadruku właśnie. Poza tym nadrukiem może być hasło reklamowe albo elegancki motyw graficzny.